Kehra Tervisekeskus liitus e-Perearstikeskusega: patsiendid saavad nüüd mugavamalt teenuseid kasutada
Kehra Tervisekeskus on teinud olulise sammu digitaalse tervishoiu suunas, liitudes e-Perearstikeskuse platvormiga. Uuendus võimaldab patsientidel suhelda arstide ja õdedega mugavamalt ning turvalisemalt kui kunagi varem.

"Otsustasime liituda e-Perearstikeskusega teiste perearstikeskuste näitel. Paljud väiksemad ja suuremad perearsti keskused kasutavad edukalt platvormi ning see pakub patsientidele kiiremat, mugavamat ja paindlikumat võimalust perearstide- ja õdedega suhtlemiseks," sõnab Seliin-Doris Tšinjakov.
Üks peamisi probleeme, millega patsiendid on kokku puutunud, on pereõe või arsti kättesaadavus. Suur kõnede maht pikendab ooteaegu ja raskendab ühenduse saamist. e-Perearstikeskus aitab seda muret lahendada, võimaldades patsientidel esitada oma tervisemuresid ja taotlusi digitaalselt.
"See vähendab koormust registratuurile ja meditsiinitöötajatele, kiirendades omakorda patsientide teenindamist ning tagades, et kõige kiireloomulisemad juhtumid saavad kiirema reageeringu," selgitab Tšinjakov.
e-Perearstikeskus on turvaline digitaalne platvorm, mis koondab kõik peamised esmatasandi tervishoiuteenused ühte kohta. Varasemalt on patsiendid pöördunud perearsti või pereõe poole sageli e-posti teel, kuid see pole turvaline suhtlusviis, kuna puudub isikutuvastus.
"e-Perearstikeskus tagab kõrgema turvalisuse taseme, sest iga kasutaja peab end identifitseerima Smart-ID, Mobiil-ID või ID-kaardiga. See annab kindluse, et info liigub ainult õigete osapoolte vahel ja on kaitstud," rõhutab Tšinjakov.
Mida saab e-Perearstikeskuses teha?
Platvormi kaudu saavad patsiendid:
- Taotleda kordusretsepte ja tervisetõendeid
- Teatada haigestumisest ja pikendada haiguslehte
- Registreerida ja muuta visiidiaegu
- Broneerida aegu protseduuridele ja tervisekontrollidele
- Esitada terviseküsimusi kirjalikult ning saada vastuseid
- Sisestada ja jälgida oma tervisenäitajaid (näiteks vererõhk, veresuhkur)
- Avaldada soovi vaktsineerimiseks
Foto: Kuvatõmmis eperearstikeskus
Kehra Tervisekeskuse kodulehel on juba loodud spetsiaalne sektsioon e-Perearstikeskuse kohta, kus patsiendid saavad täpsemat teavet teenuse kasutamise kohta. https://kehratk.ee/patsiendile/e-perearstikeskus/
Tšinjakovi sõnul annab uus lahendus patsientidele suurema kontrolli oma tervise üle ning vähendab vajadust telefoni teel ühendust võtta, mis omakorda lühendab ooteaegu ja muudab tervisekeskuse töö sujuvamaks.
Digitaalsete tervishoiuteenuste kasutamine on Eestis kasvav trend. Hiljutiste andmete kohaselt kasutab juba ligi pool Eesti perearstidest patsientide tervisemurede lahendamiseks digitaalseid teenindusplatvorme