Kehras tekitavad muret ohtlikult kihutavad noored elektriliste tõukerataste ja mootorratastega
Kehras on viimasel ajal sagenenud juhtumid, kus noored kihutavad võimsate Sur-Ron elektriliste mootorratastega ja elektritõukeratastega avalikes kohtades

Anijauudiste poole pöördus murelik lugeja, kes juhtis tähelepanu ohtlikule olukorrale Kehras. Kohaliku elaniku sõnul on viimasel ajal sagenenud juhtumid, kus noored kihutavad Sur-Ron elektriliste mootorratastega ja elektritõukeratastega avalikes kohtades
"Need on väga võimsad ja kiired rattad. Selline tegevus ohustab nii juhte endid kui ka teisi liiklejaid. Palun pöörake sellele probleemile tähelepanu enne, kui juhtub midagi tõsist," kirjutas murelik elanik.
Sur-Ron - mitte tavaline elektritõuks
Sur-Ron Light Bee X elektrimootorrattad on tuntud oma võimsa elektrimootori ja siinuskontrolleri poolest, mis võimaldavad sõita kiirusega kuni 70 km/h . Seega ei liigitu need tavaliste kergliikurite alla, mis Eesti seaduste kohaselt tohivad liikuda maksimaalselt kiirusega 25 km/h.
Selliste võimsate elektriliste sõidukite puhul kehtivad samad nõuded nagu mopeedidele või mootorratastele – need peavad olema registreeritud ning juhtidel peab olema vastav juhiluba.
Probleemist sotsiaalmeedia kihab
Ka Facebooki Kehra grupis on viimastel nädalatel olnud mitu postitust samal teemal. Üks kohalik elanik kirjeldas intsidenti, kus ta oli tunnistajaks 10-12-aastaste poiste ohtlikule käitumisele elektriliikuritega.
"Eile olin tunnistajaks 10-12 aastaste poiste ohtlikele tegudele. Kaks olid elektritõukeratastel (mustad ja oranžid), ühel oli kiiver nägu kattes ja üks poiss laiade ratastega elektrirattal. Kolm neist startisid Kose mäe maanteelt staadioni eest ja läksid võistlema, kiiruse ületamine nii palju kui võimalik, hõivates kogu sõidutee. Auto oleks võinud igal hetkel tulla ning nurga peal nendega kohtuda," kirjeldas murelik kodanik.
Teine Kehra elanik jagas samuti oma kogemust: "Eile õhtul Kehrast läbi sõites kihutas mulle sõiduteel ja täiskiirusel vastu julge noorsand elektritõuksil. Tundemärgid: vanus umbes 11-13 aastat, lai naeratus näol, kiivrita. On iseenesest tore, et lapsed õues viibivad ja lustivad. Aga palun väga, et vanemad võtaksid ohutuse teema nendega kõne alla."
Politsei: probleemist pole teatatud
Annika Maksimov, Politsei- ja Piirivalveameti (PPA) pressiesindaja vastas Anijauudiste päringule, et piirkonnapolitseid sellisest murest teavitatud ei ole, samuti pole lähiajal sellesisulisi väljakutseid tulnud.
"Kohalikel elanikel soovitan oma murest kindlasti piirkonnapolitseinikule teada anda. Siis saame ka sekkuda ja probleemiga tegeleda," rõhutas Maksimov.
Kergliikuriga liiklemise põhireeglid
PPA pressiesindaja tuletab meelde kergliikuritega liiklemise peamised põhitõed:
- Suurim lubatud sõidukiirus on 25 km/h.
- Alla 16-aastane kergliikurijuht peab kandma kiivrit.
- Kergliikur on mõeldud korraga ainult ühe inimese transpordiks.
- Kergliikurijuht peab olema kaine.
- Kergliikurijuht peab pimedal ajal kasutama valgusallikat, et ta oleks kaasliiklejatele nähtav.
- Kergliikur peab jalakäijate läheduses liikuma jalakäijaid mitteohustava kiirusega.
Kes võib kergliikurit juhtida?
Liiklusnõuete kohaselt võib iseseisvalt kergliikurit sõiduteel juhtida 10–15-aastane laps, kellel on jalgratta juhtimisõigus. 16-aastane ja vanem isik võib kergliikurit juhtida sõiduteel ilma täiendavate dokumentideta .
Kui aga tegemist on sõidukiga, mis ületab kergliikuri parameetreid (kiirus üle 25 km/h), siis nõutakse juhilt vastava kategooria juhiluba.
Politsei palub kohalikel elanikel ohtlikest olukordadest teavitada kohalikku konstaablit või helistada häirekeskuse lühinumbril 112. Vaid nii saab politsei probleemiga aktiivselt tegeleda ja tagada Kehra tänavatel liiklejate ohutus.
Vanemaid kutsutakse üles vestlema oma lastega liiklusohutusest ning tagama, et nende lapsed kasutaksid liikureid ohutult ja seadusele vastavalt.