Karell Kiirabi uuendas autoparki: uus kiirabiauto Kehra piirkonda

Karell Kiirabi on hiljuti täiendanud oma autoparki kolme uue kiirabiautoga, millest üks suunatakse Ida-Harju piirkonda, täpsemalt Kehra ümbrusesse. Kahe ülejäänud auto baasiks saab Rakvere Lääne-Virumaal. Investeeringu kogumaht ulatub ligi poole miljoni euroni, kusjuures ühe auto hind koos kaasaegsete meditsiiniseadmetega küündib üle 150 000 euro.

Karell Kiirabi uuendas autoparki: uus kiirabiauto Kehra piirkonda
Foto: Karell Kiirabi - Karell Kiirabi juhatuse liige Õnne Bartoševitš ja nõukogu liige Martin Kukk uute autodega.

Karell Kiirabi on hiljuti täiendanud oma autoparki kolme uue kiirabiautoga, millest üks suunatakse Ida-Harju piirkonda, täpsemalt Kehra ümbrusesse. Kahe ülejäänud auto baasiks saab Rakvere Lääne-Virumaal. Investeeringu kogumaht ulatub ligi poole miljoni euroni, kusjuures ühe auto hind koos kaasaegsete meditsiiniseadmetega küündib üle 150 000 euro.

Uued sõidukid vastavad tänapäevastele kiirabistandarditele ja on varustatud tipptasemel meditsiinivahenditega. Karell Kiirabi juhatuse liige ja Harju-Viru piirkonna teenusejuht Õnne Bartoševitš rõhutas, et see samm on osa laiemast arenguplaanist, mille eesmärk on tõsta kiirabi reageerimisvõimet ja teenuse kvaliteeti. "Oleme seadnud fookusesse nii varustuse, meeskondade kui juhtimise kvaliteedi. 1. augustist alustab meie piirkonnas tööd ka välijuht, kelle ülesanne on tugevdada brigaadide tegevust sündmuspaikadel ja pakkuda tuge keerulistes olukordades," ütles Bartoševitš.

Välijuhtide süsteem on juba kasutusel Tallinnas, Tartus ja Pärnus, ning nüüd laiendatakse seda Ida-Eestisse. Ühte ametikohta täidab viis inimest, tagades ööpäevaringse valmisoleku. Karell Kiirabi nõukogu liige Martin Kukk lisas, et uued autod võimaldavad pakkuda kõrgetasemelisemat abi tänu paremale tehnikale, ergonoomikale ja seadmetele. "Auto võib küll väliselt sama välja näha, aga uus tehnika, ergonoomika ja seadmed võimaldavad pakkuda kõrgetasemelisemat abi. Uuemad autod nõuavad ka vähem hooldust," sõnas Kukk.

Uute autode kasutuselevõtt ei suurenda brigaadide arvu, kuna see on riiklikult reguleeritud. Küll aga tagab see töökindlama ja kaasaegse tehnilise baasi. Kuna kiirabiautod on nagu väikesed intensiivravipalatid, on oluline hoida neid võimalikult värskena, eriti arvestades intensiivset kasutust ja pikki läbisõite.

Kehra ja Rakvere piirkondades mõjutavad töökoormust kohalikud eripärad, nagu pikad vahemaad ja vajadus patsiente viia kõrgema etapi haiglatesse, näiteks Tallinna. "Rakvere haigla teenused on piiratud. Paljud patsiendid – näiteks insuldi, kardioloogiliste või raskete traumadega – vajavad viivitamatult Tallinna viimist," selgitas Bartoševitš. See toob kaasa pikemaid sõite ja logistilisi väljakutseid.

Lisaks autodele pööratakse tähelepanu kriisivalmidusele, sealhulgas kriisivarudele, kaitsevahenditele ja hapnikutootmisvõimekusele. Need aspektid on samuti osa välijuhtide vastutusest.

AS Karell Kiirabi on 2001. aastal loodud Eesti esimene eraomanduses kiirabiettevõte. Alustati kahe brigaadiga Tallinnas, praegu teenindatakse 18 brigaadiga Harju-, Lääne-Viru- ja Ida-Virumaad. Ööpäevas teenindatakse keskmiselt 120 väljakutset ning ettevõte annab tööd ligi 350 inimesele.

Allikad: