Uued Škoda rongid: Kas Kehra saab rohkem peatumisi?
Eestis on rongide populaarsus kasvamas, mistõttu on rongipeatuste asukoht ja sagedus sageli arutluse all. Kehra linna inimesed, on pettunud kiirrongipeatuste puudumise üle, mis muudab reisimise keerulisemaks ja kallimaks.
Eestis, kus rongid on muutumas üha populaarsemaks liikumisvahendiks, on rongipeatuste asukoht ja sagedus sageli arutluse all. Hiljutine üleskutse rahvaalgatus.ee platvormil, mille eesmärk on suurendada reisirongipeatuste arvu, eriti Tallinnas, on saanud laialdast tähelepanu. Algatusele, mis rõhutab vajadust uute peatuste järele on kogutud juba 882 allkirja.
Idasuuna rongiliinid, sealhulgas Aegviidu, Tartu ja Narva suunad, vajavad täiesti uut rongipeatust Veerenni piirkonnas. See asuks Veerenni tänava otsas, kus on viimasel ajal lisandunud palju uusi ärihooneid ja elamuid. Piirkonnas asuvad ka suured ehitus- ja kodutarvete poed Depo ja Espak, mis on hetkel ühistranspordiga halvasti ligipääsetavad. Lisaks on välja pakutud Lilleküla peatuse lisamine samale liinile. Rohkem infot Rahvaalgatus.ee lehel: https://rahvaalgatus.ee/initiatives/1215-kiiremini-uued-reisirongide-peatused-tallinnasse?
Anija valla elanikud, sealhulgas Kehra linna inimesed, on väljendanud oma pettumust puuduvate kiirrongipeatuste üle. Kuigi Kehra on linn, ei peatu seal kiirrongid, mis sunnib reisijaid esmalt sõitma Tallinnasse, et sealt edasi kiirrongile. See muudab reisimise ajaliselt ja rahaliselt kulukamaks. Näiteks Rakverre jõudmiseks tuleb Kehrast väljuda vara hommikul, mis ei ole paljudele reisijatel võimalik.
Elron on varem olnud sarnases olukorras, kui reisijate puudumine Aegviidu-Kehra suunal oli põhjuseks, miks hilisõhtused väljumisi ei pakutud. Reisijate aktiivne osalemine ja vajaduste väljendamine viisid lõpuks soovitud hilisõhtuste väljumiste lisamiseni. Sarnaseid edusamme on saavutatud ka päevaste rongide sageduse osas.
Anija valla elanikud usuvad, et uute rongide ja suuremate sõidukiiruste kasutuselevõtt võiks parandada nende ligipääsu kiirrongidele. See kiirendaks reise sihtkohtadesse nagu Tartu ja Narva ning samuti Tallinnasse. Raudtee infrastruktuuri ümberehitust 160 km/h kiirusele vastavaks peavad inimesed nagunii taluma, seega loodetakse, et see toob rohkem kasu ja võimalusi kohalikele elanikele.
Anijauudised.ee võttis ühendust Elroniga, et saada vastuseid kodanike muredele. Elron rõhutas, et kuigi tihedam sõiduplaan oleks alati parem, on vajadus ka kiiremate ühenduste järele. Seetõttu jäävad väiksema kasutusega peatused vahel tähelepanuta. Elron märkis, et praegu peatuvad Kehra peatuses nii Narva kui ka Tartu suuna tavarongid ja kõik Aegviidu liini rongid, mis peaks tagama suhteliselt hea ühenduse Tallinnaga – peamine sihtpunkt enamusele reisijatele.
Kehra ja Rakvere suunal reisijate hulk on tõenäoliselt väike, mistõttu pole õigustatud ekspressrongidele lisapeatuste tegemine. Siiski on lootust järgmiseks aastaks, kui liinile jõuavad uued Škoda rongid. Need peaksid pakkuma võimalusi lisada väljumisi ka Tartu ja Narva tavarongi liinile, mis parandaks Kehra peatuse väljumiste sagedust.
Kodanike aktiivne osalemine ja oma vajaduste väljendamine võivad viia positiivsete muutusteni, nagu nähtub Elroni varasemast praktikast.